Program konferencji

 

8:00-9:00
Rejestracja uczestników i moderowana sesja networkingowa (potrzebne co najmniej 30 wizytówek)

9:00-9:10
Uroczyste przywitanie i rozpoczęcie konferencji - Jacek Czarnowski

9:10-9:20
Jubileusz Pracodawców Pomorza - Tomasz Limon

9:20-10:05
W jaki sposób wdrożenie Customer Experience Management może wesprzeć sprzedaż w twojej organizacji? - Marta Bryła-Gozdyra

  • Budowanie przewagi konkurencyjnej przez tworzenie proklienckiej kultury firmy.
  • Korzyści dla działów sprzedaży wynikające z wykorzystania w praktyce podejścia opartego o Customer Experience Management.
  • Systematyczna informacja zwrotna od klientów sposobem na budowanie motywacji i zaangażowania w zespołach sprzedażowych. 

10:05-10:35
Czy jesteśmy skazani na kij i marchewkę? Nowe narzędzia motywacyjne w sprzedaży. - Tomasz Kalko

  • Motywacja pracowników - odcienie, narzędzia i skutki uboczne. 
  • Na jakich podstawach oparte są nowoczesne narzędzia motywacyjne?
  • Jak całościowa wizja pracy z zespołem oraz odwaga i zaangażowanie menedżera mogą podnieść poziom motywacji zespołu?

10:35-10:55
Przerwa kawowa

10:55-11:30
Uczciwy jak sprzedawca. O tym co możemy zrobić, by działać skutecznie uczciwie i z klasą? - Piotr Płóciennik

  • O dylematach moralnych w sprzedaży i o tym, jak sobie z nimi radzimy.
  • O tym dlaczego sprzedawcy należą do grupy zawodów o najniższym wskaźniku zaufania społecznego.
  • O psychologicznych mechanizmach rozpoznawania kłamstwa i mnaipulacji.
  • O tym jak budowąc strategię sprzedaży, która będzie skuteczna i jednocześnie pozwoli na działanie z klasą i uczciwie.

11:30-12:10
Czy w Twoim zespole pracują odpowiedni handlowcy? Co może wesprzeć menedżera sprzedaży w znalezieniu odpowiednich ludzi i ich rozwijaniu po przyjęciu do organizacji? - Jacek Czarnowski

  • Ile kosztuje pomyłka w rekrutacji handlowca?
  • Czy każdy handlowiec sprawdzi się w różnych procesach sprzedaży? 
  • Jak rozróżnić procesy sprzedaży i dopasować do nich ludzi z odpowiednimi kompetencjami?
  • Nie ma ludzi idealnych. Jak rozwijać swoich handlowców? 

12:10-12:45
Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn, czyli długoterminowy plan na efektywny zespół sprzedażowy. - Maciej Cichocki, Norbert Grzybek

  • Sprzedawcy szybko się uczą. Haczyk polega na tym, że uczą się tego co widzą, a nie tego co słyszą.
  • Jeśli w codziennej pogoni za wynikiem jako szef koncentrujesz się na pieniądzach, nie dziw się, że ich nadrzędną wartością w pracy jest pieniądz. 
  • Jeżeli w imię realizacji celu przymykasz oko na małe, odstępstwa od reguł, nie dziw się, że ludzie łamią reguły. 
  • Jeżeli uczysz ludzi jak podejść klienta, nie dziw się, że oni podchodzą...Ciebie. 
  • I w końcu jak to wszystko ma się do efektywności pracy zespołu sprzedażowego?

12:45-13:45
Przerwa na lunch

13:45-14:20
Jak Elf i Krasnolud z "Władcy pierścieni" szukali złotej formuły - czyli jak znaleźć synergię we współpracy sprzedaży z marketingiem?  - Jacek Kotarbiński

  • Jak współpraca w zespołach sprzyja wzrostowi wyników firmy oraz jakości relacji marketingu i sprzedaży?
  • Dlaczego współczesne cyfrowe  narzędzia komunikacji są tak istotne i warto je wykorzystywać? 
  • Dlaczego wiarygodność i autentyczność w sprzedaży i marketingu mają dzisiaj tak duże znaczenie? 
  • Jak pokolenia millenialsów i zetów zmieniają rynek sprzedaży i marketingu?

14:20-15:05
Sprzedaż to kwintesencja kapitalistycznego modelu gospodarki. Jak sytuacja, w której kapitalizm wyraźnie "się popsuł" wpływa na dzisiejszą sprzedaż i zarządzanie zespołami sprzedażowymi? - prof. Andrzej Szahaj

  • Kiedy kapitalizm działał prawidłowo i jak wtedy funkcjonował?
  • Co spowodowało popsucie się dobrze funkcjonującego modelu gospodarowania?
  • Jakie są oznaki kryzysu kapitalizmu i jak to odczuwamy w Polsce?
  • Jak popsuty kapitalizm wpływa na strategie sprzedażowe, zarządzanie zespołami sprzedażowymi i zachowania samych handlowców?
  • Jak w takich sytuacjach może reagować menedżer sprzedaży?

15:05-15:55
Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach rynkowych i zarządczych - pytania z sali i dyskusja z ekspertami (Marta Bryła-Gozdyra, Maciej Cichocki, Agnieszka Grostal, Norbert Grzybek, Tomasz Kalko, Jacek Kotarbiński, Andrzej Szahaj), prowadzenie - Jacek Czarnowski

15:55-16:10
Losowanie i rozdanie nagród

16:10-16:30
Przerwa kawowa

16:30-18:00
MENTORING THEATER - Nowatorska sesja mentoringowa zbudowana na doświadczeniach szkoleniowych trenerów, elementach psychoterapii, a także sztuce teatralnej oraz stand up’u. - Dariusz Milczarek, Michał Bukowski 

18:00-18:15
Zakończenie konferencji

 

 

Biogramy

Marta Bryła-Gozdyra - dyrektor zarządzający w Everbe i cxUP, wykładowca w Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Posiada 18-letnie doświadczenie na kierowniczych stanowiskach w zarządzaniu firmą, marketingiem, sprzedażą i obsługą klienta. Badaniami oraz zarządzaniem doświadczeniami klientów i jego wpływem na lojalność w teorii i praktyce zajmuje się od ponad 9 lat. Jej uwagę zajmuje budowa proklienckich kultur organizacyjnych, szczególnie w kontekście wpływu zadowolenia pracowników na zadowolenie i lojalność klientów oraz zwiększania efektywności przedsiębiorstwa. W zakresie badań doświadczeń klientów i pracowników oraz wsparcia organizacji we wdrożeniu, zarządzaniu, pomiarze i monitoringu Customer Experience Management współpracuje z firmami zarówno w sektorze B2B, jak i B2C, między innymi z PKO Ubezpieczenia, Santander BZ WBK, Generali, Roche, RWE, Orlen, IKEA, UPC, Media Saturn i innymi. Absolwentka zarządzania biznesem oraz psychologii organizacji, psychologii zachowań konsumenckich i coachingu.

Michał Bukowski - od piętnastu lat czynnie działający na polskim rynku. Od ośmiu lat jest współwłaścicielem firmy konsultingowo-szkoleniowej specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu zmian kultury przywództwa w celu poprawy efektywności działów obsługi, sprzedaży oraz produkcji. Wychowany w rodzinie aktorskiej od dzieciństwa miał kontakt ze sceną, radiem i telewizją. Po studiach wybrał drogę konsultanta. Współpracował z wiodącymi korporacjami rynku finansowego, usług medycznych, produkcji i sprzedaży. Poprzez mentoring i coaching wspierał rozwój wielu menedżerów i liderów wszystkich szczebli zarządzania.

Maciej Cichocki - trener, inspirator, konsultant. Właściciel Mogę Móc i Rysowienie.pl. Blisko 10 lat doświadczeń w strukturach korporacyjnych. Drugie tyle na wolnym rynku jako trener i konsultant w biznesie. W tym czasie wspierał procesy zmian w oparciu rozwój odporności psychicznej w firmach takich jak T-mobile, Ringier Axel Springer Polska czy Akzo Nobel. Najchętniej pracuje tam, gdzie schematy działania, zarówno te indywidualne jak i organizacyjne, biorą górę nad myśleniem, realnym zaangażowaniem i skutecznym działaniem. Więcej na www.mogemoc.pl.

Jacek Czarnowski – od 1993 roku związany ze sprzedażą i marketingiem. Przez 15 lat pełnił stanowiska dyrektora handlowego między innymi na rynku FMCG, rynku mody oraz branży usług (firmy Kamis, Fazer, czy Atlantic). Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim ukończył także Akademię Coachingu Biznesowego. Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training - światowego lidera w zakresie projektów doradczo-szkoleniowych dotyczących zarządzania sprzedażą i sprzedaży. Właściciel firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training. Specjalizuje się w kompleksowym udoskonalaniu procesów sprzedażowych w przedsiębiorstwach. Coach specjalizujący sie w tematyce zarządczej i sprzedażowej. Mówca biznesowy - prelegent na wielu konferencjach i seminariach. Twórca i organizator MORFOLOGII SPRZEDAŻY - największej w Polsce północnej konferencji dla menedżerów sprzedaży odbywającej się od 2012 roku. Prywatnie instruktor kajakarstwa, prowadził wiele spływów kajakowych w Polsce i zagranicą. Lubi szczególnie kajakarstwo zwałkowe mało znaną odmianę pływania na kajakach. 

Norbert Grzybek - coach, trener, konsultant. Współwłaściciel Mogę Móc i Provocare. Ze sprzedażą związany od 2002r. Do 2007r. wspierał struktury sprzedaży telefonicznej P.T.C. później (2008-2010) struktury sprzedaży ING Usługi Finansowe. Projektował arkusze badania potrzeb klienta dla PZU Życie, ING Usługi Finansowe. W swojej pracy skupia się na budowaniu samoświadomości, elastyczności i odporności psychicznej. Rozwija metody Myślenia prowokatywnego w coachingu, szkoleniach, sprzedaży. Więcej na www.mogemoc.pl.

Tomasz Kalko - trener i menadżer z dwudziestoletnim stażem. Przeszkolił ponad 20.000 osób. Absolwent i wykładowca szkoły Trenerów Biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Obecnie Dyrektor ds. Rozwoju, Dyrektor Regionalny i trener wewnętrzny w firmie BLACHY PRUSZYŃSKI. Koordynuje pracę przedstawicieli handlowych, prowadzi szkolenia sprzedażowe i produktowe dla pracowników i partnerów Pruszyński Sp. z o.o. Jest autorem programów szkoleniowych ocenianych jako jedne z najskuteczniejszych w branży. W sferze biznesowej od samego początku związany z działami sprzedaży hurtowej i detalicznej w firmach rodzinnych. Prowadzi własną firmę trenerską ARATI oraz współpracuje z grupą trenerską FLASHPOINT. Specjalizuje się w szkoleniach biznesowych, promując styl oparty na wartościach i głębokich relacjach z partnerami, współpracownikami i podwładnymi których efektem jest wzajemna odpowiedzialność i zaangażowania obydwu stron. Doświadczenie zdobyte w trakcie pracy zawodowej oraz w czasie studiów w Akademii Teatralnej dało narzędzia do stworzenia skutecznego programu Sztuka Autoprezentacja i Prowadzenie Szkoleń.

Jacek Kotarbiński - ekonomista, uznany autorytet i ekspert w zakresie marketingu strategicznego, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą. Doktorant Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Od 1990 roku praktycznie wspiera przedsiębiorstwa w zakresie rozwoju ich konkurencyjności. Autor bestsellerowej „Sztuki Rynkologii”. Keynote wielu konferencji branżowych, trener biznesu, doradca i mentor innowacyjnych firm oraz startupów. Felietonista "Forbes Polska". Członek Rady Programowej Forum IAB Poland. Członek jury: Superbrands Polska, EFFIE Awards, PRCH Retail Awards, POPAI Poland Awards. Laureat konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl, w kategorii „Blogi profesjonalne i firmowe”. Bloger „Harvard Business Review Polska”. Konsultant zarządów wielu przedsiębiorstw. General Manager POPAI Poland The Global Association for Marketing at-Retail, międzynarodowy ekspert shopper marketingu. Jego e-book „Sztuka marketingu” został bestsellerem iTunes w kategorii "Biznes". Studiował ekonomię i zarządzanie w Niemczech, Austrii i Polsce. Wykładowca Questus/Chartered Institute of Marketing, Akademii Leona Koźmińskiego, Wyższej Szkoły Bankowej, Uniwersytetu Gdańskiego. Autor publikacji w „Marketing w Praktyce” i „Marketer Plus”. Pomysłodawca fanpage’a Bareizmy Wiecznie Żywe. Autor "Subiektywnego bloga o sztuce marketingu" kotarbinski.com.

Dariusz Milczarek - współwłaściciel kilku spółek z różnych obszarów rynku, partner zarządzający Sandler Training Polska (odpowiedzialny za rynek Polski i Centralnej Europy). Zorientowany biznesowo trener, mentor, konsultant i coach zajmujący się doradztwem biznesowym. Realizator projektów szkoleniowych i doradczych dla wielu polskich i międzynarodowych instytucji biznesowych. Prelegent, mówca wielokrotnie zapraszany do udziału w konferencjach i panelach dyskusyjnych. Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce.

Piotr Płóciennik – Prezes Zarządu w Salesberry, firmie wspierającej Klientów w budowie strategii sprzedaży, organizacji i zarządzaniu sprzedażą oraz budowie standardów sprzedaży. Prowadzi projekty budowy strategii wzrostu i rozwoju oraz strategii sprzedaży. Wspiera klientów we wdrożeniu najlepszych standardów organizacji sprzedaży oraz wdrożeniu standardów sprzedaży. Odpowiada za rozwój firmy i współpracę z zespołem konsultantów, prowadzenie najważniejszych projektów oraz przygotowanie narzędzi wspierających naszą prace. Korzysta z metod i narzędzi pracy konsultingowej, które sprawdziły się w jego pracy menedżerskiej oraz pracy jako konsultant i osoba wspierająca zmiany w firmach. Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem z obszaru budowy strategii sprzedaży, organizacji i zarządzania sprzedażą.

Andrzej Szahaj - filozof polityki, kulturoznawca, profesor zwyczajny w Instytucie Filozofii UMK w Toruniu. Autor książek: Krytyka, emancypacja, dialog, Jürgen Habermas w poszukiwaniu nowego paradygmatu teorii krytycznej (Warszawa 1990), Ironia i miłość, Neopragmatyzm Richarda Rorty’ego w kontekście sporu o postmodernizm (Wrocław 1996), Jednostka czy wspólnota? Spór liberałów z komunitarystami, a „sprawa polska” (Warszawa 2000), Postmodernizm w kulturze współczesnej (Bydgoszcz 2003), Zniewalająca moc kultury, Artykuły i szkice z filozofii kultury, poznania i polityki (Toruń 2004), E pluribus  unum? Dylematy wielokulturowości i politycznej poprawności (Kraków 2004), Filozofia polityki (razem z Markiem N. Jakubowskim, Warszawa 2005), Teoria krytyczna szkoły frankfurckiej (Warszawa 2008), Relatywizm i fundamentalizm (oraz inne szkice z filozofii kultury i polityki) (Toruń 2008), O interpretacji (Kraków 2014), Kapitalizm drobnego druku (Warszawa 2014), Inny kapitalizm jest możliwy (Warszawa 2015). Stażysta uniwersytetów w Oxfordzie, Cambridge (dwukrotnie), Leeds, St. Andrews oraz University of Virginia (Charlottesville), University of California (Berkeley), Stanford University, Bellagio Rockefeller Center (Bellagio), The Netherlands Institute for Advanced Sciences in the Humanities and Social Science (Wassenaar). Stypendysta fundacji Fulbrighta, Mellona, Rockefellera, Kościuszkowskiej oraz American Council of Learned Societies. Wygłaszał wykłady oraz brał czynny udział w konferencjach w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Japonii, Indiach, Anglii, Szkocji, Niemczech, Austrii, Chorwacji, Portugalii, Danii, Turcji, Francji, Hiszpanii, Norwegii, Finlandii, Włoszech, Egipcie, Izraelu, na Malcie.