PROGRAM I PRELEGENCI

8:00-9:00

Rejestracja uczestników

9:00-9:15

Przywitanie i rozpoczęcie konferencji - Paula Leśniewska

09:15-09:35

  • Co zmieniło się w porównaniu z trendami z zeszłego roku?

  • Najważniejsze kierunki zmian w sprzedaży 2024.

  • Co może być szczególnie istotne na polskim rynku.

09:35-10:10

Szybki rozwój nowych technologii cyfrowych, a przede wszystkim – generatywnej sztucznej inteligencji (której flagowym przykładem jest ChatGPT), rewolucjonizuje życie pracodawców i pracowników na całym świecie. Boty nie tylko piszą za nas maile, opracowują raporty i przygotowują prezentacje konferencyjne, ale także potrafią tworzyć obrazy do złudzenia przypominające zdjęcia, a nawet symulować ludzką mimikę i głos. Szybko uczące się algorytmy biją nas na głowę w różnego typu obliczeniach, a pamięć chmurowa – pozwala przechowywać właściwie nieograniczone ilości danych. Człowiek tego nie potrafi.

Czy to oznacza, że my, jako ludzie, staniemy się lada dzień zbędni? Czy pewnego dnia obudzimy się w świecie „Bajek robotów”, otoczeni przez wytwory zaawansowanej technologii cyfrowej? Jak wykorzystać postęp technologiczny z korzyścią dla nas samych i naszych bliskich (także współpracowników)? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć podczas wystąpienia w ramach konferencji „Morfologia Sprzedaży”.

10:10-10:40

  • Dlaczego warto działać w oparciu o proces? A może jednak lepiej działać intuicyjnie?

  • Co to znaczy działać procesowo w sprzedaży? Czy posiadanie procesu oznacza niesłuchanie klienta?

  • Jak skonstruowany proces wspiera sprzedaż H2H? Czy istnieje uniwersalny proces sprzedaży?

10:40-11:00

Przerwa kawowa

11:00-11:35

  • Narzędzia AI w CRM.

  • Monetyzowanie danych o klientach.

  • Budowanie przewag konkurencyjnych w oparciu o prawidłowe wdrożenie CRM.

11:35-12:05

  • Szefie sprzedaży! Sprawdź czy wewnętrzne systemy są szczelne!

  • Przygotujcie się!!! Jeśli tego nie zrobicie, to przygotujcie się na porażki.

  • Korzystajcie z narzędzi!!! Czasy improwizatorów się skończyły.

  • Najważniejszy zasób handlowca to czas. Jeśli klient ma powiedzieć „NIE”, to niech to zrobi szybko.

12:05-12:40

Wylądowaliśmy na jednej wyspie, która nazywa się KLIENT. Czy jednak potrafimy się porozumieć, zewrzeć szyki i walczyć z rynkiem, a nie ze sobą?

81% szefów firm postrzega marketing jako kluczowy czynnik wzrostu i rozwoju organizacji. Jednocześnie 70% z nich nie wierzy, że zajmuje on w firmie właściwe miejsce i odgrywa w niej odpowiednią rolę. Czy to dlatego, że marketing to filmiki, social media, eventy, a sprzedaż chce widzieć konkrety - wolumeny, marże? Dowiesz się, gdzie jest luka i jak zbudować alians marketingowo-sprzedażowy w oparciu o wspólny język liczb.

12:40-13:40

Przerwa na lunch

13:40-14:15

  • Jak aktualnie najczęściej postrzegana jest sztuczna inteligencja.

  • Czy sztuczna inteligencja może pomagać w budowaniu strategii sprzedażowych i podejmowaniu trudnych biznesowych decyzji?

  • Jak wykorzystywać nieoczywiste możliwości AI – krótki przegląd narzędzi.

14:15-14:30

Prelekcja przedstawiciela społeczności skupionej przy konferencji Morfologia Sprzedaży, przedstawiająca studium przypadku związanego ze sprzedażą. To forum, gdzie można pokazać skuteczną strategię, nowatorskie podejście do klientów, czy efektywny sposób organizacji działu sprzedaży. Prelegentka/prelegent zostanie wyłoniony na podstawie konkursu. Zgłoszenia przyjmujemy do 5 kwietnia 2024.

14:30-14:55

Od lat mierzymy się z wieloma mitami pokutującymi wśród sprzedawców i szefów sprzedaży. Część z nich jest mocno zakorzeniona w sprzedażowej społeczności i wyrządza wiele szkód handlowej efektywności. Kto z Was nie słyszał zdań typu: „Sprzedajemy za mało, bo moi handlowcy nie umieją zamykać sprzedaży” albo „Nie wolno mówić źle o konkurencji” albo „Ja chcę płacić dużo moim handlowcom, ale im się nie chce zarobić tych pieniędzy” i wiele innych. Grupa ekspertów w serii kilkuminutowych wystąpień krok po kroku będzie burzyła te odwieczne „prawdy sprzedażowe”. Ciekawe czy Was przekonają?

14:55-15:15

Przerwa kawowa

15:15-15:30

Prelekcja przedstawiciela społeczności skupionej przy konferencji Morfologia Sprzedaży, przedstawiająca studium przypadku związanego ze sprzedażą. To forum, gdzie można pokazać skuteczną strategię, nowatorskie podejście do klientów, czy efektywny sposób organizacji działu sprzedaży. Prelegentka/prelegent zostanie wyłoniony na podstawie konkursu. Zgłoszenia przyjmujemy do 5 kwietnia 2024.

15:30-16:05

  • Jak formę spotkań preferujesz jako klient?

  • Preferencje klientów B2B dotyczące spotkań z dostawcami.

  • Co wynika z „trzeciej drogi” spotkań z klientami?

  • Wady i zalety każdego ze sposobów.

  • Jak zbudować odpowiedni mix spotkań sprzedażowych?

16:05-16:35

16:35-16:50

Losowanie i rozdanie nagród oraz zakończenie konferencji

Jacek Czarnowski

Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training – światowego lidera w zakresie projektów szkoleniowo-doradczych dotyczących sprzedaży i zarządzania sprzedażą. Właściciel gdańskiej firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training (od 2010).  Realizuje projekty doradczo-szkoleniowe dla wielu firm, skierowane do kadry menedżerskiej i handlowej, prowadzące do zwiększenia efektywności sprzedażowej. Pomaga wdrażać w firmach projekty zarządzania opartego na partycypacji.

Handlowiec i menedżer związany ze sprzedażą. Przez ponad 17 lat pełnił stanowiska dyrektora sprzedaży między innymi na rynku FMCG, mody i usług. Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończył także Szkołę Facylitacji Pathways, Akademię Konsultantów Zarządzania i Akademię Coachingu Biznesowego.

Wykładał na studiach MBA na Uniwersytecie Gdańskim oraz Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Gdyni. Mówca biznesowy - prelegent na wielu konferencjach i seminariach. W jego szkoleniach, seminariach i wykładach wzięło udział ponad 12.000 uczestników.

Prywatnie instruktor kajakarstwa – prowadził wiele spływów kajakowych w Polsce i zagranicą. Regularnie dla przyjemności wałęsa się po lasach o różnych porach dnia i nocy, biorąc udział w imprezach na orientację.

DOLORES GREŃ

Strateg marketingowy z 18-letnim doświadczeniem w marketingu 360 stopni – od agencji reklamowych, przez firmy rodzinne po korporację międzynarodową.

Jako konsultant, szkoleniowiec łączy marketing z biznesem wdrażając praktyczne rozwiązania. Przeprowadza transformacje strategiczne, kreuje koncepty marketingowe, wypracowuje propozycje wartości, wspiera we współpracy marketingowo-sprzedażowej w oparciu o wskaźniki.

Wykładowca marketingu strategicznego na studiach MBA Uniwersytetu Merito, Uniwersytetu Szczecińskiego.

Posiada 7-letnie doświadczenie jako Head of Marketing w międzynarodowych firmach B2B, B2C, oraz ponad 2500 godzin spędzonych w sali szkoleniowej i na doradztwie. Autorka tytułów w prasie branżowej, prelegent i szkoleniowiec.

Specjalizuje się w rebrandingu firm B2B, zmianie orientacji z produkcyjnej, sprzedażowej na marketingową, dzięki czemu firmy budują wizerunek i działają efektywniej.

W karierze zawodowej od specjalisty do dyrektora marketingu przeszła drogę przez branże B2B, e-commerce, rynki międzynarodowe, spożywcze, kosmetyczne, farmaceutyczne, przemysł.

TOMASZ KALKO

Tomasz jest psychologiem biznesu (ALK), managerem, wykładowcą akademickim (MBA), trenerem.

Posiada 25-letnie doświadczenie, przeszkolił ponad 30 tys. osób. Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców i Mentorów, Dyrektor ds. rozwoju w firmie Blachy Pruszyński. Twórca autorskich programów szkoleniowych z zakresu przywództwa, komunikacji i sprzedaży.

Uczy Polski biznes, jak rozumiejąc człowieka i jego potrzeby w organizacji, skutecznie budować przewagę konkurencyjną, sprzedawać, budować relacje, osiągać twarde cele biznesowe oraz zarządzać organizacją i ludźmi.

Wspiera managerów w budowaniu nowoczesnego przywództwa, pomagając im pracować w zgodzie ze swoimi talentami i wartościami.

Udowadnia, że narzędzia biznesowe można stosować również w życiu prywatnym i za ich pomocą budować dobre relacje z bliskimi.

DR JUSTYNA KOPCZYŃSKA (POKOJSKA)

Socjolożka, adiunkt na Wydziale Socjologii UW, współpracownik Wydziału Filozoficznego UJ. Członkini Rady Programowej Kongresu Obywatelskiego.

Wieloletnia koordynatorka Programu „Jobs and Skills for the Future” w DELab UW, gdzie realizowała projekty dla partnerów z otoczenia społeczno-gospodarczego (m.in. Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Warszawski Instytut Bankowy, Sektorowa Rada ds. Kompetencji Cyfrowych, Orange, Google) łącząc wiedzę akademicką z podejściem biznesowym. Dwukrotna stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół obszaru kompetencji cyfrowych i rynku pracy przyszłości. Gospodyni audycji „Efekt Sieci” w Radiu Kampus (dostępnej także na Spotify), podejmującej kwestie transformacji cyfrowej i jej konsekwencji dla rynku pracy, relacji międzyludzkich i kondycji jednostki w świecie nowych wyzwań technologicznych. Stała gościni audycji radiowych (m.in. TOK FM, Radio Nowy Świat, Radio Zet, Czwórka, Polskie Radio), autorka w dziale Opinie Magazynu Forbes.

PAULA LEŚNIEWSKA

Od 15 lat prowadzi szkolenia dla biznesu. Specjalizuje się w tematyce związanej ze sprzedażą, promocją i rekrutacją.

Doświadczenie sprzedażowe zyskała prowadząc dwie firmy: agencję reklamową oraz firmę szkoleniową.

Przez 8 lat związana z branżą finansową, gdzie diagnozuje potrzeby szkoleniowe, wdraża i prowadzi szkolenia dotyczące produktów ubezpieczeniowo-finansowych dla specjalistów, menedżerów i dyrektorów.

Prowadzi warsztaty motywacyjne oraz sesje coachingowe dla sprzedawców. Posiada doświadczenie w sprzedaży, jak również w prowadzeniu zespołu sprzedażowego na stanowisku dyrektora oddziału sprzedaży.

Absolwentka Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Wydziału Psychologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe w WSB w Toruniu w zakresie Coachingu oraz Akademię Menedżera w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.

JAKUB MASZTALSKI

Jakub jest pasjonatem i praktykiem łączenia nowoczesnych technologii z biznesem. Przez 7 lat był menedżerem sprzedaży w polskiej firmie B2B, gdzie na polskich i zagranicznych rynkach zajmował się m.in. zarządzaniem sprzedażą i rozwijaniem sieci dystrybucji.

Aktualnie prowadzi firmę proAutomator, zajmującą się automatyzacją procesów biznesowych i łączeniu ich z AI. Wykorzystując doświadczenie w sprzedaży B2B pomaga polskim małym i średnim firmom B2B redukować koszty, uwalniać czas na produktywne działania oraz otwierać nowe możliwości w marketingu i sprzedaży.

JAKUB SZAJKOWSKI

Praktyk sprzedaży i zarządzania sprzedażą z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem.

W trakcie dotychczasowej pracy zawodowej pracował między innymi jako dyrektor ogólnopolskiej sieci sprzedaży u jednego z największych w Polsce brokerów kredytowych, budował sieci sprzedaży na rynku FMCG czy Manager Regionu w jednym z wiodących telekomów.

Przez kilka lat związany również z branżą ubezpieczeniową, zarówno jako aktywny agent jak i manager zespołów sprzedaży. Suma zawodowych doświadczeń doprowadziła go na salę szkoleniową, na której dzieli się wiedzą z zakresu między innymi sprzedaży, budowania zespołów i kompetencji miękkich.

Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training, absolwent Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET. Prywatnie miłośnik motocykli i długich nadmorskich spacerów.

Grzegorz turniak

Inspirujący mówca, mentor, networker. Wykładowca na studiach podyplomowych SGH, UW, PW i MBA na ALK, PK. Niestrudzony orędownik i pasjonat idei networkingu. Mingling maven – poprowadził ponad 2000 sesji networkingowych dla przeszło 200.000 uczestników. W lutym 2006 wprowadził i rozwijał do 2013 na rynku krajowym firmę BNI Polska. Obecnie jest partnerem spółki szkoleniowo-doradczej GrupaYak.

Został wybrany jednym z "10 Topowych Głosów Polskiego Linkedin 2018, 2019, 2020".  Prowadzi z zespołem programy rozwojowe:

#SocialSelling, #FirmaNaLinkedin, #MentorCEOin, #RzecznictwoPracowników.

Na eventach biznesowych zarządza #SesjePozytywnychRelacji.

Poprzednio: Prezes Akademia Rekomendacji, BNI Polska, Jobpilot Polska; HR Sector Sales Manager – SAP Polska; Managing Director – Neumann Management Institute; Dyrektor Polskiej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania.  Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Certyfikowany konsultant OD (OD Institute Ohio). Nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College). Certyfikowany coach ICC (International Coaching Community). Członek założyciel PSZK w 1994, a a latach 2003-2004 członek Zarządu PSZK. Założyciel i od 2006 Prezes, do 2019 członek Zarządu Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. 

Jest autorem książki "Nigdy nie stój sam"  i współautorem: “Alchemia Kariery” (z J. Santorskim), “Profesjonalny networking. Kontakty, które procentują” (z R.Wendtem), “Praktyczny poradnik networkingu” (z W. Antosiewiczem), "Zanurz się w błękitnym oceanie. Jak networking wspiera rozwój firm" (z K.Rumianowskim), "Nigdy nie stój sama" (z Agatą Dynoch).

ANDRZEJ TWAROWSKI

Menedżer z doświadczeniem w usługach profesjonalnych dla biznesu, bankowości i liniach lotniczych.

Jako trener i konsultant biznesowy przywiązuje wagę do zrozumienia biznesowych wyzwań każdego z klientów, w czym pomaga mu „twarde” wykształcenie menedżerskie (ekonomia i MBA). Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży szkoleniowej (m.in. przez wiele lat był Dyrektorem Zarządzającym House of Skills), które wykorzystuje w realizacji projektów zapewniających trwały i oczekiwany efekt dla klienta.

Prywatnie, jest miłośnikiem koszykówki i ojcem dużej rodziny.

SŁAWOMIR WNUK

Jest doświadczonym specjalistą w dziedzinie transformacji cyfrowej przedsiębiorstw.

Ukończył Zarządzanie projektami IT i Zarządzanie relacjami z klientem na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz studia MBA w Collegium da Vinci.

Od prawie 10 lat zajmuje się oprogramowaniem Customer Experience dla firm. Jest certyfikowanym ekspertem SugarCRM, Creatio oraz Zendesk. Był prelegentem na konferencjach IDC CIO Summit, No-Code Day czy IT Future Expo.

Obecnie pełni funkcję Chief Revenue Officer oraz Head of Sales w strukturach eVolpe. Zajmuje się fine-tuningiem open-source’owych modeli językowych Large Language Models. W 2023 roku uzyskał certyfikat Elephant AI Pro™, który potwierdza jego umiejętności w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji na potrzeby biznesu.

Rafał Żak

Kiedy ktoś prosi mnie o krótki mój opis, piszę zwykle tak: Zajmuję się rozwojem ludzi i organizacji. Robię to w roli trenera, mówcy i autora książek. 

Kiedy ktoś chciałby usłyszeć nieco więcej, dodaję do tego jeszcze: Jako trener lubię pracę z grupami wysokiego potencjału, czyli osobami, które swoimi codziennymi działaniami przyczyniają się do rozwoju całych organizacji. W roli mówcy staram się łączyć atrakcyjność przekazu z zawartością merytoryczną, której niewiele można zarzucić. Publikuję książki poświęcone rozwojowi kompetencji, do dzisiaj napisałem ich dziewięć. 

A kiedy ktoś, po tym wszystkim prosi mnie, żebym napisał przed spotkaniem coś jeszcze, mówię: Lubię zasadę: „Pokaż, że jesteś fachowcem, a nie opowiadaj o tym ;)”